A te terméked, a te gyermeked!

Egy név, egy márka, egy brand, mindez Te magad vagy!

5 tuti érv, hogy egy kávé mellett az eléréseidet is növelni tudd

Tudom, hogy eleged van. Nézed folyamatosan a piac többi résztvőjét, és azt látod, hogy növekednek a számaik, a jobbnál jobb fényképeket teszik ki melyen hatalmas elégedettségük és boldogságuk sugárzik. Tisztában vagy azzal, hogy mennyi vásárlót veszítesz el egy nap alatt, azzal, hogy hagyod elmenni egy nem megfelelő tartalommal, vagy egy olyan képpel, amivel csak magadat nyugtatod? Közben pedig ott az egyedi sztori, az termék, a saját márkád. Elgondolkoztál már azon, hogy a kommunikációd nem megfelelő, vagy nem a közönségedet célzod vele? Mi lenne ha egy 360 fokos fordulatot venne a gondolkodásmódod és újra terveznél? Ne feledd a döntés a tied, ha megelégedtél a mai helyzettel, akkor ne is olvass tovább, de ha szeretnél fejlődni vedd a kezedbe az irányítást!

social_agro_coffee.jpg

Helyt állni online is

Ugye arról van szó, a termelésben nagyon ott vagy, tudod mi miért történik, tudod, mi mit vonz magával. Azonban, ha a saját márkád marketingjéről van szó, azt sem tudod, hogyan kezdj neki. Tisztában vagy az alapokkal, például, hogy rendben kell egy oldal, eddig pipa. És? Kérdezhetnéd...

A legnagyobb baj az, hogy ha magadról, a termékedről kell beszélni online össze-vissza beszélsz, posztolgatsz, de nem tudod felkelteni az érdeklődést, nem érzed mikor kellene kitenni a bejegyzéseket, azután valójában elfáradsz, hiszen csak akkor tudunk lelkesek maradni, ha van motiváció.

„Ilyen még sosem volt”-kaptam visszajelzésként, hogy működik és neked is működni fog.

1. A te specialitásod

Az egyik gond az, hogy elfelejti mindenki, hogy már az online világban is előtérbe kerül a személyes tartalom, nem csak az érdekeli a követőket, hogy de szép a termék, tetszik az üveg, jó a logó, szépek a színek. Persze ez mind, mind kell, de ahhoz, hogy az asztalomon találjam, azonban szükség van a mögöttes tartalomra. Hogyan is kerül az üvegbe? Termelőként, előállítóként ezt a lényeges információt rajtad kívül senki nem fogja megmondani. Tessék erről beszélni. Mi történik, még mielőtt már használni tudom. Hogyan gondozod, óvod, mikor, hogyan szüreteled, hogy néz ki maga az előállítás.

2. Saját sztori fontossága

Mikor egy új ügyféllel kezdek beszélgetni és megkérem meséljen magáról, maximum 2 mondat és kész. Aztán elkezdem kérdezgetni, mintha egy interjút készítenék, hogy ok, de mégis miért pont ez, vagy miért most? Hogyan kerültél abba a közegbe egyáltalán? Onnantól kezdve 3 kérdés után mint a vízfolyás, órákat tudnak nekem mesélni, hiszen minden ott van bennük, bennetek.

És pontosan erre a tudásra a háttérre a múltra van szükség. Ez érdekel.

Ezzel fogok tudni azonosulni, hogy „de jó, az én nagyapám is tanyán élt, és hogy szerettem odajárni”, vagy „de jó látni, milyen szép környezetben vannak a kaptárok”.

A saját sztoridon keresztül tudod megismertetni a márkádat, a termékedet

3.Hogyan?

Mondanom sem kell, hogy pofonegyszerű. Arra gondolj, amikor te magad bekövetsz egy oldalt, valójában miért teszed? Azért mert hasznos? Mondjuk imádsz főzni, akkor nem is kérdés, hogy olyanokkal fogod felvenni a kapcsolatot, akik ebben utaznak. Receptötletek, tanácsok, mert erre van szükséged, vagy épp arra, hogy valakivel azonosulj és úgy érezd nem vagy egyedül az adott probléma körrel a mit főzzek 5 alapanyagból mondjuk...

Na hát pontosan ugyanazt fogja nálad is figyelembe venni aki téged követ. Tanítsd meg, hogyan tudja a termékedet használni.

4. Elemzések

Ki a te közönséged? Tudod egyáltalán? Eddigi konzik alkalmával, egyetlen egyszer találkoztam olyan termelővel, aki komolyan tesztelte, figyelte, követte a posztok elérést. A legelső találkozásunk alkalmával, egy egész mappát kaptam, hogy melyik bejegyzés mit hozott. Napra pontos kimutatás, hogy állnak követővel, like, megosztás, és hozzászólások terén. Persze tudom, ők kivételesen figyelnek mindenre, de ha fejlődni szeretnél, ez adja meg az alapot. Az utánkövetés.

5. Mit jelent ez számodra.

Főleg az elején, mikor még csak tanulod, bár folyamatosan tanulni kell, de ha egy bejegyzés kikerül, akkor figyeljük meg miért működött vagy épp miért nem. A kép, a szöveg, a mögöttes tartalom, vagy egyben az egész. Láthatod a statisztikákban, hogy kit értél el, nőket, férfiakat, különböző korosztályokat. Ettől függ, hogy ki a közönséged, másképp beszélünk az emberekhez, hiszen más életfolyamatban vannak. A fiatalokat érdekelheti, hogy legyünk energikusabbak, az anyukákat a gyerkőcöknek való egészséges ételek, az időseket lehet a fiatalság elixír fogja mozgatni. Azt, hogy kiket mozgatott meg az adott sztorid a nyomon követésből szépen kiderül.

És még mindig csak felületesen érintettünk egy pár példát, ha szeretnél gyakorlatias azonnal alkalmazható megoldásokat a kérdéseidre, gyere el a következő eseményre IDE vagy IDE, ahol személyesen fogom példákkal megspékelve elmondani, bemutatni a különböző stratégiai lépéseket, hogy a különböző közönségedhez hogyan szólj, stressz, megfelelési kényszer és pánik nélkül. Ugye, hogy magad előtt látod, ahogy a reggeli kávé mellett egy megfelelő poszt szinte semmiség lesz?