A te terméked, a te gyermeked!

Egy név, egy márka, egy brand, mindez Te magad vagy!

Ne hagyd magad befolyásolni: Így tudsz garantáltan pénzt keresni termelőként online

Teljesen mindegy, hogy az ország melyik pontjáról érkeztél. Egyáltalán nem az érdekli a vásárlóidat, hogy egy pár száz fős faluban, vagy egy több ezer lakosú városban élsz és termelsz. Azt kell mindenképpen észben tartani, hogy ha nagyobb volumenben tervezel a jövőben, akkor ki kell lépni a megszokott rutinjaid fogságából. Meg akarod ismertetni az emberekkel a termékeidet, hogy még többet tudj eladni az eddigieknél? Akkor nem kérdés, hogy mit is kell tenned... Kérdezik a konzultációkon, hogy mi lesz ha tudják, hogy ki vagyok, mit fog szólni a szomszéd? Ilyenkor mindig meg kell kérdeznem, hogy mit fog szólni, ahhoz, ha nem lesz pénzed befizetni a számláidat? Senkinek semmi köze, ahhoz, hogyan élsz, mit mutatsz meg abból, ahogyan élsz és dolgozol. Jól mondom?

social_agro_gardenning.jpg

Bízz bennem szükséged van egy minőségi oldalra

Higgyétek el, tapasztalat, teszteltük már az ügyfeleimmel is, hogy a közösség ki van éhezve a minőségi, hasznos, értelmes tartalmakra. Olyanokra gondolok, hogy, ha folyamatosan toljuk a termékünket, például csak a terméket tesszük ki minden felületen és mellette csak azt látom, hogy vedd meg itt, már senkit sem érdekel, egyszerűen hatalmas a zaj, nem vesszük észre, ha mégis unalmassá tud válni nagyon hamar. Abban a pillanatban azonban, mikor valami hasznos tartalom mellé állunk és elfelejtjük azt, hogy az ember a terméket veszi meg nem az embert és hasonló gondolatokat, rájövünk, mennyivel jobbak lehetünk a „többinél”.

Tipp:  Mire gondolok? Van egy zöldségkrémed? Ajánld egy reggeli mellé, van valamilyen szószod? Tegyél hozzá receptet, te hogyan használod. Ugye mennyivel más?  

Posztolás előtt gondolkozz

Akikkel dolgozom, már ismerik egy-két szavam járását. Ne posztolgassunk csak úgy össze vissza, hogy jól van az úgy, végül is kitettem valamit. Tudatosan építsük fel jelenlétünket, ne romboljuk oda nem illő tartalmakkal, akkor inkább hagyjuk. Legyen kevesebb tartalom nem kell minden nap, de az legyen hasznos, egyértelmű, és TUDATOS! Mielőtt elkészítjük az oldalunkat, vagy ha már van, akkor szaladjunk már végig rajta, milyen tartalom van kint jelenleg? Mit árul el rólad és a termékedről? Ne felejtsük el, hogy ha egyszer színre lépünk nincs visszaút, a követők,  partnereink figyelnek minket. Egyszerű példán levezetve, mintha celebek lennénk, már nem biztos, hogy azt tudjuk kommunikálni mint eddig. Fiatalon még kitehetted, hogy buliztál a haverokkal, ha komolyan akarsz foglalkozni az üzlettel, akkor már nem ajánlatos ezt tenned.

Tipp: Az emberek azonosítanak minket, utánunk fognak nézni, az üzleti oldalunk mellett ránéznek a személyes oldalunkra is. Nézzétek végig az oldalakat, ha valami nem kívánatos, akkor töröld le minél előbb. (Alkoholos, gyógyszeres tartalmakat azonnal, ha csak nem ebben utazol)

Követők száma

Mikor privátban, legelsőnek regisztráltál a facebook oldalra, épp, hogy volt ismerősöd, ma ha megnézed már több ezer is lehet. Azonban elgondolkoztál már azon, hogy ezen ismerősök közül kik azok, akikkel tényleg tartod a kapcsolatot, vagy kik azok, akik úgy mennek el melletted az utcán, hogy köszönnek, vagy egyáltalán felismernek? Arra célzok, hogy mikor elkészítjük az üzleti oldaladat, lehet, hogy egy darabig minimális követői létszám lesz jelen, lehet az 0-1000 ig (csak mert mindenki a 10ezer követőre hajt...), de tudni fogod kik ők. Azok az emberek ismerni fognak téged, azért fognak követni, mert szeretik a termékeidet, vagyis vásárolnak tőled, mind egytől egyig. Lehet, hogy valakinél nagy számokat látsz, de a legnagyobb része nem aktív, vagyis csak a látszat. Pont a minap olvastam, hogy milyen pánikot okozott, hogy eltünnek a követők...Hát nagyon nem a követők, hanem a kamu profilok, azokra semmi szükség nincsen.

Tipp: Felejtsük el a nagy számokat, ne megvásároljuk a követőket, hanem hasznos tartalmakkal, termékeinkkel, vagy akár szolgáltatásunkkal hívjuk fel magunkra a figyelmet.

Hogyan kommunikálj

Érdekes kérdést kaptam az egyik ügyfelemtől

„Különbözőképpen kell-e megszólítani a nagyvárosi és a vidéki vásárlókat?”

Miért kellene? Emberek vagyunk, bárhol is élünk, mikor Budapesten Mátyásföldön laktam barátnőm pedig Budán, mindig azt mondta, hogy menjek én hozzá, neki nincs kedve odáig jönni, mert már vidéken lakom… Akkor vajon kinek mi számít vidéknek? Egyáltalán nem az a kérdés, hogy nagyvárosi vagy vidéki, vagy hova való. Az a kérdés, hogy mi a problémája, amit meg tudok oldani a termékemmel. Hogyan tudom értékes tartalommal megtölteni a felületeimet, hogyan tudom segíteni a közösségem.

Tipp: Értesd meg velük, miért használják a te termékedet. Vidd bele magad. A személyes tartalmak, hatalmas erővel bírnak. Például, ha mézben utazol, akkor segíts nekem miért jobb az akác, a repce, vagy napraforgó méz, mint a virág méz. Melyiket használjam inkább a kávéba, vagy a teába, melyiket sütihez, vagy a reggeli pirítóshoz... Értitek mire gondolok?

social_agro_honey1.jpg

De mégis hogy lesz ebből pénzem kérdezhetnéd

Hogy lesz abból a pénzed, ha elmész egy állásinterjúra? A kommunikációdat fogják értékelni, ha tetszett maradhatsz, ha nem akkor viszlát. Hasonlóképpen, tetszik a vásárlódnak, ahogyan beszélsz magadról, beszélsz a termékekről, mire jó, te miért szereted, mire és hogyan használod. Aztán szépen lassan bele kerülsz a közösséged tudatába, már várni fogják, hogy jelentkezz, tanácsolj nekik valamit. Annyira megkedvelnek, hogy már bármit el fogsz tudni adni.

Tipp: Tesztelj egy kicsit. Tegyél ki 4 hasznos tanácsot termék nélkül, majd az 5.-dik legyen valami hasonló “ha te is szeretnél új ízzel megspékelni a családi vacsorát,  akkor a ……….terméket itt és itt tudod megvásárolni. Ízgaranciát vállalok, ha nem lesz olyan ütős, mint amit elvársz, akkor adok hozzá plusz terméket.” Bíznod kell a termékedben, ha nem vállalsz ízgaranciát, akkor vajon ki állsz mellette?

Érdemes kicsit szétnézni magad körül, hogy az eddigi kommunikációdban mi az amit sugároztál? Mi volt hasznos? Nézd meg arányaiban, mennyi a termék poszt és mennyi a személyes. Ismeritek a 80/20- as szabályt? Használjátok! Bízom benne, hogy hasznos volt a bejegyzés, és segíteni fog. Ha szeretnéd személyre szabottan átbeszélni, hogyan tudsz pénzt keresni termelőként online, akkor keress meg, ugyanis a Közvetlenül a termelőtől a közösségi médián keresztül című pályázaton keresztül hozzád hasonlóknak mutatom meg, hogy hogyan tudnak még többet kihozni a social médiás jelenlétükből.