A te terméked, a te gyermeked!

Egy név, egy márka, egy brand, mindez Te magad vagy!

Y-generáció: 5 bevált módszer, hogy termelőként elérd őket

Az elmúlt hétvégéket különböző helyszíneken, különböző piacokon töltöttem. Kíváncsi voltam, mik a legnagyobb problémák, amikkel szembesülnek a termelők az értékesítés során. Szinte kivétel nélkül mindenkinek de tényleg mindenkinek az okoz gondot, hogy a termékei csak az idősebb korosztályt érik el, a fiatalok nem ismerik, nem veszik. Ami viszont számomra furcsa volt, hogy nem is tudják mi lehet a baj. A legtöbben arra vonatkoztattak, hogy megveszik a nagyáruházakban a termékeket, nem járnak ki a piacra. Óriási tévedés, azért nem járnak hozzád, mert nem ismernek, akit követnek, akitől tanulnak, akitől értékes információt kapnak, annál ott vannak és vásárolnak nem keveset. Tedd félre ezeket a gondolatokat, határozd meg, hogy kiket szeretnél a  vevőid körében tudni, utána pedig tedd meg a lépéseket, hogy a célközönségedet elérd.

toni-hukkanen-87089-unsplash.jpg

Nézzük azokat a bevált módszereket, amik máshol már sikert arattak. Ugye nem szeretnél kimaradni?

1. Találd meg velük a hangot

Az y generációnak az online felületeken, a közösségi médiában megjelentek adják az irányvonalat. Ezt az eszközt használják tanulásra, kommunikációra, kutatásra. A legtöbben nem járnak csak úgy piacra hogy veszek pár dolgot. Miért? Mert egyrészt nincsen rá ideje, másrészt tudatosan vásárol, célirányosan odamennek, ahhoz a termelőhöz, akit ismernek. Téged megtalálnak a online területeken? Honlap, blog,  facebook, esetleg instargram stb? Ha válaszod nem, akkor itt az ideje hogy belekezdj valami újba, hogy megtaláljátok a közös hangot.

2. Mutasd meg magad

Tudom, hogy többünkben talán benned is megtalálható az a gondolat, hogy nem akarom közzé tenni a dolgaimat, mert akkor mások elveszik az ötletemet, vagy a tapasztalataimból tanulnak és kialakítják saját bizniszüket. Nem fogok kertelni, igen lehet lesz olyan, aki próbálkozni fog, de az nem te leszel, a termékeidben te magad vagy, benne vannak az érzéseid, azt nem tudja utánozni senki. Egy jó példa, mamám túrós sütije valami mennyei volt, mikor nála voltunk egy tepsit simán bevertem, anyukámnak elmondta a receptet, de nemcsak neki. Sokan próbálkoztál, de hát hagyjuk nem hogy egy tepsit, egy szeletet sem tudod megenni, mert nem ugyanaz, nem azok az ízek, hiányzik belőle mamám keze. Ez az, amit nem tud elvenni tőled senki, szóval bátran merj mutatni magadból, azt hogy mennyit te magad határozod meg.

3. Kezdj el írni

Nem is gondolnád, hogy a mostani fiatalok, még magamat is hozzájuk sorolom, de a nálam jóval fiatalabbak is olvasnak. Nem azért mintha baj lenne, de magamból kiindulva, ennyit nem olvastam az elmúlt 30 évben, mint amennyit pár év alatt. A telefon csodákra képes, mikor várakozom, van egy két percem kutatok a neten az után ami érdekel, amit szeretnék vásárolni, elolvasom a róla leírtakat stb. Egy könyvet azért nem cipeltem magammal. Egy kis kutatás után, fiatalokat megkérdezve 10-ből 9 olvassa a híreket, blogot, követi a számára szimpatikus embereket, tehát tessék elkezdeni írni, lásd el őket tanácsokkal, javaslatokkal, hallgatni fognak rád.

4. Egyedi márkanév

Bármennyire is hihetetlen, de igen még mindig fontos egy jó név, egy jó márkanév, ami rád utal, ami téged és a termékeidet jellemzi. Tudom, hogy sokkal egyszerűbb a nevetekből, vagy a falutok nevéből kitalálni valamit, de ne általánosítsuk, inkább több napig gondolkozz egy jó néven, mint egy semmitmondó név mutasson téged. A fiatalok már nem „Erzsike bisztrója” névre fogják felkapni a fejüket, sokkal több kell. Nem kell bonyolult dolgokra gondolni, csak magadat kell adni. 

5. Beszélgess

A legfontosabb, hogy foglalkozz a vevőiddel. Kérdezd meg őket, mi érdekli, mi az amire szükségük van, mi az amiben tudsz nekik segíteni. Például paradicsomot árulsz, mindenki tudja milyen finom is szendvicsben, salátában, de ha a vevőd egy jó ketchupot akar készíteni házi paradicsomból tudsz neki segíteni? Hogyan készítse el, mit tegyen bele, hogyan tárolja, stb. Ez csak egy példa a sok közül, de így is lehet. Akinek segítesz garantálom, hogy tőled fogja megvásárolni a paradicsomot, nemcsak most, hanem jövőre is, plusz bónuszként ajánlani fog téged. Kell ennél jobb marketing?