A te terméked, a te gyermeked!

Egy név, egy márka, egy brand, mindez Te magad vagy!

Hogyan adj el kistermelőként tudatosan online?

A jelenlegi helyzet, hogy nem egyszer a kereskedők többet keresnek az általunk megtermelt termékeken, mint mi akik több hónapon át nevelgetjük, szeretgetjük őket. Hozhatom a saját magunk példáját is, de biztos vagyok van mindenkinek hasonló, de nézzük. Eladom a görögdinnyét a kereskedőnek 50 forintért, sír, hogy miért nem 45 forint kilója, majd elmegyek a boltja előtt és látom ki van írva 129 forintra. Na bumm ott a felismerés, a dolga annyi volt, hogy eljött hozzám és kifizette, pakolással, mérlegeléssel, számlakiállítással együtt fél óra, és vagy ugyanannyit, vagy többet keres mint én.

kate-trysh-295253-unsplash.jpg

Magamban jön a kérdés „Megéri nekem termelni”?

Persze, hogy megéri, mert imádjuk a mezőgazdaságot. Minden egyes buktatójával, szépségével. Az éltet bennünket, hogy látjuk a fejlődés útját, miből mi lesz. Nem is kérdés a kérdés, nem azon kell gondolkozni, hogy a termelést folytassuk e, hanem azon, hogyan tudnánk értékesíteni saját magunk.

Elérkezett az idő, hogy a mezőgazdaság szereplői, a vidéki termelők online is elérhetővé váljanak.

Termelni és tudatosan eladni ez a cél

Rendben az első feladat kipipálva, maradjunk annyiban termelni tudunk, a termék készen áll, hogy útjára engedjük az online közösségi piacon. Miért mondom így? Biztos vagyok benne, tudom, hogy nincs szükségünk nagykereskedőre, mert egy jó online marketing, egy megfelelő kommunikáció a vevőid számára elegendő, ahhoz, hogy el tudd adni a termékedet, a kérdés csak az, hogy felkészültél e rá?

Régi új szokások kialakulóban

Emlékszem, mikor édesapámmal hordtuk a dinnyét piacról, piacra. Rengetek zöldséges kapcsolatunk volt, hiszen akkor a vevők, tőlük vásároltak, mert tudták, hogy „Pistánál” finom, friss az áru. Azután bejöttek a multik, minden egy helyen, a hozzám hasonlóknak tökéletes hely, hogy mindent elérjünk akár este 10 órakkor is. Azonban mára ez is megváltozott, ugyanis a következő generáció és már jómagam is egészségtudatos fogyasztóként visszatértünk a piacra. De nem ám csak úgy kimegyek és majd lesz valami, hanem onnan vásárolok, akit ismerek.

Mit jelent az ismertség?

Régen ismertük mindannyian „Pistát”, vagy „Klárika nénit”, mert a mama mindig onnan vásárolt, beszélgettünk, kaptunk kóstolót stb., mára ezek az emberek eltűntek, kiöregedtek, vagy épp mi váltottunk helyszínt. Ma akkor ismerem „Laci bácsit”, vagy „Erzsikét”, ha ajánlotta valaki, ami kapcsán rákeresel az interneten,  facebook, instagram, blog, honlap, vagyis online jelen van e? Abban az esetben ha nincs, nem is foglalkozom vele tovább, mert hiába egy ajánlás, lehet, hogy neki az jó, de lehet, hogy nekem nem az. Viszont, ha rátalálok a facebookon, akkor lapozom az oldalát, elkezdem követni, próbálom megismerni, mert akkor el tudom dönteni, hogy ő rá van e szükségem.

Ha még nem tetted meg, most kell, mert az idő szalad.

Azt látom és tapasztalom, hogy aki most felveszi a kesztyűt az új szokásokkal, többet fog elérni, mint aki vár a csodára. A csodák, akkor jönnek el, ha elkezdünk dolgozni együtt az online marketing kommunikációdon.

social_media.jpg

Azt hiszed, hogy óóó nincs nekem erre szükségem?

Sajnálom, de tévedsz. Csakis erre van szükséged, ahhoz, hogy mikor év végén összegzed a termelési kiadásaidat és bevételeidet, akkor elkapjon az a tudod milyen érzés!? DE JÓ, hogy idejében elkezdtem! Jó döntés volt! Megcsináltuk! Megérte!

Vagy maradsz a régi jó szokásaidnál, termelsz, mész, mint a güzü és a kereskedő hatalmasat kaszál rajtad. Tied a választás lehetősége, vagy maradsz, vagy megfogadva a tanácsaimat együtt nyitunk az online világ felé.

Tudom, hogy félsz az ismeretlentől, kavarognak az érzelmek, jó csináljuk, de hogyan? Hogy fog ez beleférni az időmbe, stb., de nem kell ezen agyalni, minden tanulható, 1 év múlva már ez lesz a megszokott.

Ami biztos, hogy haladni kell a korral, azé a jövő, aki piacon tud maradni.

Hogyan? Mivel? Online jelenléttel.

Az y generáció attól vásárol, akit ismer, akinek ismeri a tevékenységét, akiről olvasott, akiről tudja, hogy nem csalódhat a termékeiben, akivel megtalálta a közös hangot.

Arra a piaci helyszínre fog menni a vevőd, ahol ott vagy lehet ez a Pancs Gasztroplacc, vagy egy vidéki piac , mert utánad megy, mert tőled akar vásárolni. Hacsak nem még rendelni is tud tőled, egy házhoz szállítással, meg is ütötted a főnyereményt, hiszen egy olyan bizalmi kapcsolatot sikerült kialakítani, amit másképp nem érhetnél el.  

 Ez a lényeg!

Ha nem vagy jelen online, nem fogod elérni a vásárlóid azon rétegét, akik a bevételed nagy részéhez járulnak hozzá

Gondolj csak bele, te kitől vásároltál anno? Hát persze, hogy attól akit ismertél! Ma sem változott, az emberek nem változnak alapjában véve, csak a környezet és szokások alakulnak át. Az y generáció tudatosan vásárol, tudatosan étkezik. Egy egészségtudatos vásárlót nem fogja érdekelni egy akció, a te terméked fogja érdekelni, mert ismer, mert bízik benned, azt fogja venni, amit ajánlsz neki. Miért? Mert látta a munkádat, a belefektetett energiát, időt, látta a termelési folyamatot, a gondolattól, a kivitelezésen át a piacra jutásig.  Látta, követte a facebookon, instagramon.

Maradt még benned kétség? Kezd el ma kiépíteni az online jelenlétedet, a közösségedet! Mutasd meg termékeidet, ismertesd meg a háztáji ízeket!